Op heterdaad betrapt.

Dendrocopos major

15 thoughts on “Op heterdaad betrapt.

    • Da ‘s waar Geert. Hij zit hier al dagen, maar zijn favoriete voederplaats is slechts anderhalve meter verwijderd van mijn raam. Voor mezen is dat geen probleem, de specht echter gaat er bij de minste zucht vandoor. ‘k Heb vandaag alle rolluiken dichtgedaan behalve dat ene, en dan in de verste donkere hoek van de woonkamer de camera op statief perfect ingesteld klaar gezet. ‘k Heb er mij naast geposteerd met koffie en mijn vinger op de ontspanknop en na zo ‘n half uurtje geduld gebeurde het… stress… harteklop… bloeddruk… net geen 100 moeten bellen 😉

      • Zo doe ik het ook, camera op een statief en afstandsbediening op de camera en dat van in m’n luie zetel wachten. Behalve merels, roodborstjes en af en toe een meesje komen hier weinig soorten eten. Een specht is al helemaal een utopie.

  1. Ludwig, knap gedaan! Deze vogel laat zich zeker niet makkelijk fotograferen… prachtige kleuren… mooie vogel, mooie opname!

    • Mijn aandeel in de foto is geduld en afdrukken, de specht met al zijn gratie deed de rest. ‘k Heb trouwens vorig jaar een uniek avontuur beleefd met een specht maar dat zet ik wel ‘ns op de mail.

Leave a Reply

