Those good old days.

Mijn camera registreerde 12/05/2011, 16:12:07.
Toen moest je nog snel reageren om het kleinste wolkje in beeld te brengen. Het was echte fun vinnige ambachtelijke  exemplaren vanuit een hinderlaag  te verschalken. Dit unieke exemplaar had ik op de valreep te pakken. Ik herinner me dat ik soms uren moest wachten, goed gecamoufleerd opgesteld onder de kruin van mijn lindeboom, om uiteindelijk een te klein exemplaar in mijn digitaal net te strikken. De dagen dat ik platzak thuis kwam van de wolkenjacht, moe en mijn tong uitgedroogd plakkend aan mijn verhemelte, waren niet te tellen.
Tijden zijn veranderd. In deze geglobaliseerde wereld hangen (made in China?) goeikope in massa geproduceede wolken boven mijn vastgoed. Ze hebben lak aan de zon en dumpen ongegeneerd hun natte vracht in mijn tuin en op alle plekken waarvan ik had gehoopt dat ze droog zouden blijven.
Ik reken een beetje op jouw solidariteit. Heb jij eventueel mogelijks misschien nog zo ‘n plekje ergens ik weet nie waar, droog en wat te genieten… delen?

Leave a Reply

