Etsen.

14/07/2011
Begin de jaren 90 kwamen twee etsen in mijn bezit via een taxichauffeur. De man reed af en toe in het antwerpse voor een totaal berooide kunstenaar die zijn taxiritten dan maar betaalde met zijn werk. Op een dag reed ik met die taximan richting Zaventem voor een dagje Londen en hij vertelde me het verhaal van die kunstenaar. Ik vroeg me luidop af wat hij met die kunstwerken deed. ‘t Was simpel, die gooide hij thuis in het schuurtje, want absoluut niet geïnteresseerd in die rommel. Ik beschuldigde hem van puur barbarisme waar zelfs een doorwinterde viking van zou gruwen. Een paar weken later kwam hij me ophalen voor een zoveelste dagje Londen en had twee etsen bij. Sindsdien liggen/hangen die werkjes bij me thuis. Later (veel te laat) werd ik nieuwsgierig naar de identiteit van de kunstenaar, vandaar dat ik een foto van de etsen en een uitvergrote handtekening hier publiceer in de hoop dat jij, argeloze bezoeker, mij misschien kunt verder helpen.

16/07/2011
Ondertussen is sneller dan verwacht het probleem opgelost. Het zijn etsen van de tsjechische graficus Jiri Brazda. Het is mevr Chris Verheyen van gallerij Epreuve d’artiste die het werk koppelde aan de juiste kunstenaar.
http://www.epreuvedartiste.be/
http://www.hotely-on-line.cz/galerie/brazda/index.htm
In mijn korte omzwerving had ik een e-ncounter met (klik op de namen om naar de website te gaan)
Tilde Van Uytven

Veerle Rooms
Adriaan Raemdonck
Marionne De Cannière

One thought on “Etsen.

  1. …’k Heb vandaag weer een kaderke ontdekt op mijne zolder. ‘t Lijkt op een Rembrandt…

Leave a Reply

