Jaaroverzicht 2010

Mijn partituur 2010 speelde ik prima vista
er was geen ruimte voor een repetitie,
dus nam ik het risico maar.
Een ‘concerto con multi stromenti’ was het,
een gelegendsheidwerk aan mij opgedragen,
een complex geheel van in elkaar gevlochten
tema’s in meerdere stemmen aan een strak tempo,
een fuga ‘a multi voci’.
Geen herhalingen of coda
hoe graag ik dat ook had gewild,
wel af en toe een orgelpunt
en een rust, een cesuur, een gedragen stilte.
Ik laat jou een deel van het werk zien.
Het is nog niet af.
Ik wou nog wat verder variëren,
improviseren ‘con multi ornamenti’
… ach wat, dat doe ik beslist dit jaar.

Leave a Reply

