Mijn zomers tuintje

Voor mijn buren is het onkruid, maar oordeel nu zelf, zijn ze niet gewoon schitterend? Mmmm ze fleuren deze verzengende dagen op, maken mijn tuintje kleurrijk en, niet onbelangrijk, ze zijn wild en vrolijk en bloeien en groeien voluit zonder naar om te zien.
De keerzijde van de medaille: niet de bankencrisis of welke financiële crisis dan ook vormt een bedreiging voor mijn vet betaald vastgoed maar wel deze uitbundige groeiertjes. Elk plekje, elk spleetje, iedere vierkante millimeter van mijn eigendom die aan de aandacht ontsnapt wordt door dit imperialistisch kruid bezet. Ik mag dit zaakje geen moment uit het oog verliezen of het loopt uit de hand. Ik laat het oogluikend toe. Het uitgebloeide kruid gaat echter onverbiddelijk op de composthoop.  Er moet evenwicht zijn.

2 thoughts on “Mijn zomers tuintje

  1. leuk die bloempjes, heb net zelf eens goed in onze tuin gekeken en heb er ook een zestal gevonden. hoera!

Leave a Reply

