Experiment …

Dag lieve bloglezer,

18 november 2011
Ik weet niet wat er aan de hand is de voorbije weken maar dit bericht is om de een of andere reden in populariteit gestegen. Is dit een hint voor januari 2012? ‘k Wil mijn goed hart tonen, ‘k zal nog een pannenkoekenveldslag organiseren op voorwaarde dat jij komt. Laat jij mij ermee zitten…dan kom ik ze in jouw brievenbus dumpen met suiker, stroop en de hele reutemeteut. Ge zijt verwittigd. Lees nu maar verder het origineel bericht.

.

.
Laat we ‘ns beginnen met een leuk cliché: de tijd vliegt snel, gebruik hem wel. Ah … wat een béést van een cliché, maar ‘k zit er wel mé! Straks draait mijn teller door van 56 naar 57 jaar. Dat gebeurt uitgerekend op 2 januari aanstaande. Ja, ‘k weet het, a hell of a day! Iedereen uitgefeest, tijd om te relaxen of misschien wat sporten om overtollige kerst- en nieuwjaarscalorieën kwijt te geraken. Feesten zit er die dag absoluut niet meer in. Het is zowat mijn levenslange frustratie dat ik elk jaar de oesters met champagne, de Pannenkoekenbisque d’ homar, Orlof gebraad met kroketten en groentenkrans en het chocolademoes, mijn klassiek verjaardagsmenu, the day after naar de kringwinkel moet brengen om tegen een schappelijk prijsje aan de maag te brengen.Om komaf te maken met deze gigantische ecologische voetafdruk heb ik beslist om voortaan het laatste weekend van januari te verjaren. Het neveneffect van deze ingrijpende beslissing is dat 2009 voor mij 13 maanden telt. (Ik moet nog eens brainstormen over een naam voor die maand).

Wil je toch op 2 januari de uitdaging aangaan dan ben je uiteraard welkom in mijn feesttent. (ik ben de hele dag thuis). De ‘die hard’ feestvierders, nachtbrakers of brakers tous cours die zich na de feesten geïmmobiliseerd voelen zijn hartelijk welkom op mijn gerenoveerd verjaardagsweekend zaterdag 30 of zondag 31 januari vanaf 16u00. Het menu ziet er mathematisch uit als volgt:

(melk+ bloem + eieren + boter + kaneel{0 – 0,01} + casonade) =
(pannekoeken + koffie) 0 – ∞ (stoelen) 0 – 10

PS: aan de argeloze lezer toch even meedelen dat deze activiteit ondertussen voorbij is. Ik laat dit bericht hier staan om de afwezigen op te solferen met dat pijnlijk gevoel hét evenement van het jaar 2010 te hebben gemist 😉

2 thoughts on “Experiment …

    • Alle onbekende factoren uit de formule zijn nu uitgerekend. Mijn dank aan alle medewerkers die zich ingezet hebben om de formule te helpen oplossen.
      We komen tot het volgende resultaat:
      (4l melk+ 2 kg bloem + 20 eieren + 1/2 kg boter + kaneel + 1/2 kg cassonade) = (60 pannenkoeken + 2l koffie) (11 stoelen)

Leave a Reply

